Министерство инфраструктуры Украины разработало и обнародовало проект приказа "О внесении изменений в Порядок определения класса комфортности автобусов и сферы их использования по видам сообщений и режимам движения".
Фактически, этот приказ может дать старт масштабному перераспределению рынка автобусных перевозок. Журналисты попытались разобраться на каких же автобусах теперь можно будет работать на каких маршрутах?
Змінами пропонується поділяти автобуси за максимальною масою на дві категорії: М2 (не більше 5 тонн) та М3 (понад 5 тонн). Автобуси місткістю не більше 22 пасажирів, не враховуючи водія, – на два класи: А (призначені для перевезення пасажирів, які сидять, та мають місця для пасажирів, які стоять), В (для перевезення виключно пасажирів, які сидять).
Автобуси місткістю понад 22 пасажири, крім водія, – на три класи: I (конструкція передбачає місця для пасажирів, які стоять, та забезпечує безперешкодне переміщення пасажирів); II (конструкція передбачає перевезення пасажирів, які сидять, і допускає перевезення пасажирів, що стоять у проході і (або) в місці для пасажирів, що стоять, яке не перевищує простір, передбачений для двох подвійних місць для сидіння); III (автобуси, конструкція яких передбачає винятково перевезення пасажирів, які сидять).
Відповідно до такої класифікації, врахувавши особливості конструкції автобусів щодо безпечності та комфортності перевезення пасажирів та багажу і забезпечення належних умов поїздки, фахівці Мінінфраструктури визначили сферу використання автобусів за видами сполучення та протяжністю маршрутів. Зокрема автобуси категорій М2 Класу А, М3 Класу А та М3 Класу І використовуватимуться на міських та приміських маршрутах; М2 Класу В – на міських, приміських маршрутах, а також на міжміських протяжністю до 150 км; М3 Класу В та М3 Класу ІІ – міських, приміських, міжміських та міжнародних маршрутах.
Також згідно із запропонованою класифікацією проектом переглядається реальна можливість визначення придатності автобусів для перевезення пасажирів на маршрутах загального користування в режимах експресному та маршрутного таксі. Наприклад, дозволений режим руху для автобусів класу А,В, ІІ – звичайний, експресний та маршрутне таксі, класу І і ІІІ –звичайний, експресний.
Крім того, у проекті наказу конкретизовано вимоги до комфортності автобусів (вищий клас позначено – ****, нижчий – *. Усього 4 класи). Наприклад, у автобусів вищого класу відстань між передньою стороною спинки сидіння і задньою стороною спинки сидіння, розташованого попереду, повинна бути не менше 83 см. Також автобуси вищої категорії мають підставку для ніг, що регулюється, роздільні сидіння, предметний столик, обладнані ременями безпеки сидіння, туалет з водяним чи хімічним очищенням, холодильник, телевізор тощо.
Згідно із усіма зазначеними нормами й відбуватиметься процедура класифікації транспортних засобів, по завершенню якої здійснюватиметься видача свідоцтв відповідності автобуса параметрам комфортності.Порядок проведення класифікації автобусів теж наведено у проекті наказу.
У міністерстві зазначають, що класифікація автобусів за комфортністю є добровільною процедурою для виробників автобусів та автомобільних перевізників, які використовують автобуси для перевезення пасажирів на маршрутах загального користування, а вимоги щодо сфери використання автобусів за видами сполучень та режимами руху є обов’язковими при організації пасажирських перевезень на автобусних маршрутах загального користування.