На главную
Поиск:
E-mail:
Пароль:
Запомнить ВХОД
Штрафи ДАІ і виконання завдання з наповнення держбюджету

Яка може бути безпека дорожнього руху на українських дорогах? Звідки їй взятися? Адже працівники державного органу, який повинен його забезпечувати, мають набагато важливіше завдання. Наповнення – ось основна задача на сьогодні, яка стоїть перед працівниками Державтоінспекції.

Наповнення бюджету держави – завдання номер один, а як наслідок – план по написанню протоколів і повальне порушення прав водіїв. Наповнення кишень керівництва ДАІ і власних – завдання номер два, а це вже хабарництво та корупція в Державтоінспекції, з якою збирається боротися черговий уряд, який поставив їй завдання наповнювати бюджет країни.

Для виконання цих дуже важливих задач, працівники ДАІ просто змушені ігнорувати вимоги законодавства, порушувати права водіїв і щоденно придумувати нові м’яко кажучи «законні» методи для виконання своєї місії – наповнення. Саме про один із таких методів, а точніше механізмів, хотілось би розповісти на широкий загал.

Отже, інспектори ДАІ по всій Україні за допомогою «чарівної палички» (жезла) успішно виконують план по написанню протоколів. Але зовсім не цих номерних папірців прагне отримати «дірявий» бюджет України, він має отримати «живі гроші». От і вимагають від Державтоінспекції показники не тільки по написаним протоколам, а й по сплаченим водіями штрафам.

Ось тут і виникає проблема, бо зарплати в громадян України найнижчі в Європі, однак штрафи європейські. І не встигає пересічний українець заробити на них, а тим більше, що їх на нього пишуть набагато частіше, ніж він отримує заробітну плату, це зважаючи на план по написанню протоколів. Саме для цієї категорії людей автомобіль не розкіш і не тільки засіб пересування, а й можливість на ньому в різний спосіб підзаробити. Зважаючи на це, більшість з цих громадян є свідомими і не можуть собі дозволити залишитись без свого авто, точніше від можливості ним керувати.

Адже в більшості випадків за повторне порушення Правил дорожнього руху передбачено позбавлення керування транспортним засобом. І тому ці громадяни йдуть у суди й оскаржують накладені на них штрафи. На превеликий жаль, ці люди не знають, що суди мать таку ж задачу, як і Державтоінспекція (наповнювати) і тому задовольняють вони мізерну кількість таких позовів водіїв. Але мова не про те. Адже навіть побажання уряду не можуть заборонити водіям скористатися їхнім законним правом на оскарження рішень органів державної влади, зокрема постанов ДАІ. І вони цим правом користуються, хоча вся ця процедура клопітка і затягується в часі.

Саме в часі вся проблема. Суд, отримавши від водія адміністративний позов, за кілька днів, а то і тижнів (зважаючи на велику завантаженість судів), виносить ухвалу про прийняття до розгляду позову і призначає час та дату попереднього засідання (знову за кілька тижнів). Потім, як на попереднє, так і на наступне засідання суду інспектор ДАІ не з’являється (в нього є важливіше завдання – наповнення), а суддя переносить розгляд справи щоразу на кілька тижнів. Таким чином, з моменту звернення водія до суду і до моменту прийняття рішення по справі проходить не один місяць.

От вам і проблема з часом, адже протягом цих місяців водієві буває потрібно: то отримати тимчасовий реєстраційний талон, то перереєструвати автомобіль та навіть державний техогляд пройти чи отримати якісь інші послуги ДАІ. Саме на цьому етапі і починає працювати повноцінно отой механізм наповнення бюджету. В який спосіб запитаєте Ви? Все дуже просто.

Для отримання цих послуг вам потрібно не тільки заплатити обов’язкові платежі, а й заплатити всі штрафи, які ви отримали за порушення Правил дорожнього руху. І платити ви маєте не тільки свої штрафи, а й штрафи, які отримали ті особи, яким ви надали право керувати вашим авто. Зі слів працівників ДАІ, все законно, адже якщо не заплатиш штрафи, вони можуть відмовити в наданні послуги. І більшість платить, незважаючи на те, що оскаржив ці штрафи до суду і чекає на його гуманне рішення.

На жаль, не знають українські водії про те, що дурять їх у ДАІ і дурять щоденно. І все лише задля виконання отієї задачі – наповнення. По-людськи їх зрозуміти можна. Не виконав задачі – тримай догану, а після суворої – і звільненням пахне. Та водію, на якого безпідставно наклали штраф, на який він не може заробити, від того не легше.

Якщо заглибитися в юридичні тонкощі, а водії, як правило, того не роблять і від цього працівники ДАІ навіть щасливі, то в Державтоінспекції водіїв просто «розводять», трактуючи деякі норми чинного українського законодавства на вигідний їм лад. В підрозділах ДАІ запроваджена практика, коли водій маючи намір пройти державний технічний огляд і звертається для цього в ДАІ, то йому державтоінспектор відповідає, що він його пройти не може, адже в нього є несплачені штрафи (за їх наявності).

Відмовляючи водієві, інспектор посилається на статті 34 та 35 Закону України «Про дорожній рух», у якому зазначено, що, коли власники авто або уповноважені на використання цих транспортних засобів особи мають заборгованість зі сплати штрафних санкцій у сфері безпеки дорожнього руху, то їм може бути відмовлено в проведенні реєстрації (перереєстрації) таких транспортних засобів, чи в проведенні державного технічного огляду.

Слід звернути увагу на те, що тільки в одному випадку цим особам можуть відмовити уповноважені посадові особи Державтоінспекції – у випадку наявності заборгованості зі сплати штрафних санкцій. В свою чергу, працівники ДАІ замовчують те, що в українському законодавстві існує норма, а саме стаття 307 Кодексу України про адміністративні правопорушення, яка встановлює, що заборгованість виникає лише у двох випадках:

1) не сплати порушником штрафу протягом п’ятнадцять днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу, якщо така постанова не оскаржувалася;

2) у разі оскарження або опротестування такої постанови – не пізніш як через п’ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги або протесту без задоволення.

Таким чином, працівники ДАІ, не мають права відмовляти власникам авто або уповноваженим на використання цих транспортних засобів особам у проведенні державного технічного огляду в таких випадках:

якщо на водія складено протокол про адміністративне правопорушення, а постанова в справі про адміністративне правопорушення не прийнята;
якщо не пройшло п’ятнадцять днів з дня вручення водію постанови про накладення штрафу, якщо така постанова не оскаржувалася;
якщо водій оскаржив накладений штраф до суду або за скаргою водія прокурор опротестував накладене стягнення і не пройшло п’ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги або протесту без задоволення.
Кожен водій за таких обставин має сам визначатися: чи сліпо йти на повідку в ДАІ, тим самим сприячи корупції, чи свідомо захищати свої права та оскаржувати неправомірні дії працівників Державтоінспекції. Рішення приймає кожен сам особисто. А доки свідомість та гідність українських водіїв спить, працівники ДАІ і надалі будуть виконувати своє основне завдання – НАПОВНЕННЯ.


Источник: cripo.com.ua

03-08-2010 | Просмотров: 1005
 
Комментарии Комментировать
 
Комментировать
 
Ещё по теме
 
НОВОЕ ВИДЕО